Jak na pronájem bytu přes Airbnb očima designérů? Vytvořte čistý, útulný a důvěryhodný prostor

Jak na pronájem bytu přes Airbnb očima designérů? Vytvořte čistý, útulný a důvěryhodný prostor

Pronájem bytu přes Airbnb může být jednoduchý a efektivní způsob přivýdělku. Konkurence však stále přibývá a hosté mají z čeho vybírat. Abyste na trhu uspěli, připravte byt na pronájem přes Airbnb co nejlépe. Klíči k úspěchu jsou čistota prostoru a pocit domova.  

16. 5. 2017

TÉMATA ČLÁNKU

Všechna témata

Co je airbnb?

Systém Airbnb je založený na krátkodobém ubytování v soukromí. Hostitelé pronajímají volný dům, byt nebo jen pokoj. Po celém světě jsou tímto způsobem k dispozici přes dva miliony bytů či pokojů, a tak lze Airbnb po právu nazvat největším „hotelovým“ řetězcem na světě. Zájem turistů o Airbnb roste nejen u nás, ale i v celém světě.

Soustřeďte se na to, co lze změnit

Základními pilíři Airbnb jsou důvěra, pohostinnost a otevřenost. A s tím souvisí i dojem, kterým působí nabízený prostor. I ten by měl působit pohostinně a důvěryhodně. Některé aspekty ubytování nelze ovlivnit, jako například lokalita nebo velikost bytu, proto je třeba se soustředit na to, co změnit lze. Pokud byt nevyžaduje stavební zásahy, můžete se vrhnout na dekorování prostoru. Cílem je připravit prostor, který bude atraktivní pro konkrétní skupinu lidí, kterou chcete oslovit. Existují ovšem univerzální pravidla, která lze aplikovat na všechny typy ubytování. 

Jak připravit byt na pronájem přes Airbnb?

Pět designérských tipů pro hostitele

1.Ujasněte si typ hostů a hlavní téma

Ujasněte si, jakému typu hostů nabízíte ubytování, a přizpůsobte tomu vybavení a dekorace v bytě. Každá skupina hostů má specifické preference a potřeby. Rodina s malým dítětem ocení dětskou postýlku a hrací koutek, businessman pracovní kout, vysokorychlostní internet a pohodlné posezení pro případnou pracovní schůzku. Při zařizování také zohledněte lokalitu, ve které se byt či dům nachází. Jinak nadekorujete loft v centru velkého města, jinak roubenku na Šumavě. Vyberte si jedno téma a držte se ho, aby prostor nepůsobil chaoticky. 

2.Volte světlé tóny, dbejte na čistotu

Volte neutrální barvy stěn a nábytku. Funkční a snadno čitelný prostor naláká hosta spíše než přeplácaný interiér, ve kterém se host těžko orientuje. Místnost bude vypadat prostorněji, když umístíte zrcadla do strategických poloh, ložnice čistěji s neutrální barvou povlečení, koberců atd.

Prostor zařiďte tak, aby se dal co nejsnáze udržovat v čistotě. Pečlivě uklizený byt či dům je samozřejmostí.

3.Pořiďte variabilní a kvalitní nábytek

Vybírejte vzdušný a lehký nábytek, který se snadno přemisťuje. Hodí se kousky, které umožní snadnou přestavbu. Důležitý je také vzhled nábytku. V dlouhodobém horizontu se vyplatí připlatit si za kvalitnější kusy. Investice do nich se vám bude vracet formou pronájmu.

4.Vytvořte pocit domova

Snažte se prostor zútulnit a vytvořit pocit domova. Jednou z možností je použití různých textur – dekorativních tkanin na polštářích, tapetách nebo záclonách. Opět v neutrálních barvách. Snažte se o vytvoření klidného a čistého prostoru. Při dolaďování prostoru útočte na všechny smysly. Svou roli sehrají maličkosti, jako jsou květiny na stole, vonný sáček u vchodu, CD v přehrávači, pohodlná matrace, káva v kávovaru…

TIP: Nezapomeňte ani na praktické věci, jako lékárnička, mapa města, mapa MHD, turistické průvodce, heslo k Wi-Fi síti apod.

5.Nepodceňujte první dojem

Dejte si záležet na přivítání hosta. Upravte prostor u vchodových dveří, položte k nim pěknou rohožku a rostlinu v květináči. Věnujte pozornost také předsíni, která je vstupní bránou do bytu či domu. Neměl by v ní chybět prostorný botník, šatní skříň s ramínky na odložení svrchního oblečení, dostatečně velké zrcadlo, ale i maličkosti jako kartáč na šaty nebo krém na boty.
A rada na závěr? Uvědomte si, že ubytování většinou vybírají ženy (manželky, matky, přítelkyně…), a snažte se vidět prostor z jejich perspektivy.

Společnost Hezkey

(vyslovuje se „hezký“) nabízí zákazníkům řešení bydlení nebo pracovního prostoru na míru, od návrhu až po zaštítění celé realizace. U komerčních interiérů nabízí Hezkey nejen kompletní architektonické řešení prostoru, ale také celkovou vizuální identitu – logo, grafiku stěn a výloh nebo návrh a realizace webu.

„Dbáme na partnerství s klientem, respektujeme jeho rozpočet a potřeby jeho zaměstnanců či klientů. Zkrátka se snažíme maximálně naplnit náš slogan ‚"Bavte se vybavováním", upřesňuje zakladatel společnosti Pavel Mrázek.

Nejčtenější články

Top