Data se dnes skloňují ve všech pádech, mohou vám totiž ohromně usnadnit práci. Zaměřte se proto na start up projekty, které již byly úspěšně (anebo neúspěšně) financovány a jsou vám alespoň zčásti podobné. Crowdfundingové prostředí je stále velice transparentní, tudíž na většině platforem bez problémů dohledáte i zakončené kampaně.
Dostatečně dlouho (v rámci měsíců) před spuštěním kampaně si udělejte řádný průzkum. Tou dobou se už také připravujte na to, že budete nuceni vystoupit v rámci kampaně ze své komfortní zóny a s potenciálními investory komunikovat.
Jakmile se objevíte na crowdfundingovém portálu, lidé vás začnou kontaktovat a vyhledávat. Ať už jde o Facebook, e-maily nebo telefonáty, v žádném případně komunikačně nezahálejte. Buďte upřímní a odpovídejte na každý dotaz nebo připomínku. A nenechte se nikým vyprovokovat k reakci, která by vás mohla stát příliš. Vaši nemilou odpověď může druhá strana okamžitě „nascreenovat“ a umístit na příslušná místa nekonečného internetu.
Jak dát lidem o sobě vědět?
Dnešní doba vám nahrává na to, aby vás propagace nestála hodně peněz.
Výhodou je internet, naprostým základem každého projektu by tedy měly být:
-
webové stránky
-
facebookový a instagramový profil s pravidelnými příspěvky
-
vlastní kanál na YouTube
Musíte vytvořit to, pro co v angličtině existuje geniální slovíčko – „hype“ (bombastická reklama). Otevřete brány své kreativitě a pokuste se jakkoli zviditelnit. Ukažte lidem, čím bude váš projekt prospěšný. I když tou dobou může být klidně v plenkách.
Během tohoto „před-crowdfundingového“ období si taktéž můžete vybudovat e-mailovou databázi uživatelů. Toho docílíte poměrně snadno, bude vám stačit uspořádat soutěž o hodnotnou cenu za první místo. Jakmile zapojíte veškeré úsilí a sociální sítě, podaří se vám vybudovat databázi alespoň stovky uživatelů. A až se budete blížit spuštění vaší kampaně na příslušném portálu, nabídněte jim možnost investovat, samozřejmě s nějakou výhodou, již ostatní podporovatelé mít nebudou.