V hlavní roli emoce
Představte si, že prodávaný byt je divadelní jeviště a vy jste v roli scénografa. Vaším cílem je udělat dojem na diváka alias kupujícího, který se rozhoduje především na základě emocí. Výchozí idea je tedy jednoduchá: Světlý a vzdušný interiér poskytuje kupujícímu lepší prostor pro sny a plánování budoucnosti než tmavý, přeplněný byt.
Opravte drobnosti, zkontrolujte funkčnost
Každý realitní makléř vám potvrdí, že kompletní rekonstrukce prodávaného bytu se nevyplatí. V nejlepším případě se vám podaří navýšit cenu bytu po rekonstrukci o tolik, kolik jste do oprav investovali. Kromě toho se může vkus zájemce výrazně lišit. Pokud se do rekonstrukce přece jen pustíte, volte co nejneutrálnější řešení. Byt by měl být ale v každém případě připraven k okamžitému použití co do funkčnosti – tekoucí voda, splachující WC a fungující světla jsou samozřejmostí. Vyplatí se také nová výmalba, ideálně čistě bílou barvou. Opravte drobná viditelná poškození: Zapravte díry a škrábance, dotáhněte povolené šroubky a vyčistěte skvrny na čalounění a kobercích.