RÁDCI NA FINANCE

poradí i vám

Jiří Suchopár

Specialista finančního plánování
Sendvičová generace jako finanční břemeno. Jak se na to připravit

Sendvičová generace jako finanční břemeno. Jak se na to připravit

Stále více čtyřicátníků se ocitá mezi dvěma mlýnskými kameny, které je pak drtí několik dalších let. Nejenže totiž pečují o své děti, ale zároveň musejí zvládat také péči o stárnoucí rodiče. Takzvaná sendvičová generace je moderní fenomén, který ovlivňuje řadu věcí najednou – vlastní zdraví, pohodu a příjmy v práci, vztahy v rodině a samozřejmě i komplexní finanční plán a rodinný rozpočet.

V Modré pyramidě pracuje finanční poradce Jaroslav Kothánek již osmnáctým rokem. Za tu dobu se jeho práce hodně proměnila. „Když jsem nastupoval, měli jsme jen stavební spoření. Nic víc,“ usmívá se. Nyní může klientům předkládat komplexní nabídku finančních produktů. „Baví mě, že je Modrá pyramida velmi dynamická a v podstatě každé tři roky úplně jiná. Není to žádná rutina,“ libuje si.

Co je klíčem k tomu, aby byl finanční poradce úspěšný tak dlouho jako vy?
Samozřejmě důvěra – to je alfa a omega při vytváření a naplňování finančního plánu. Lidé jsou nyní otevřenější než dříve, kdy se bránili před námi odkrýt karty. Zároveň jsou však také mnohem opatrnější, protože se potkali s řadou rádoby poradců a spálili se.

Jsou také poučenější?
Ano, ovšem stále se potkáváme s některými mýty. Častý je třeba ten, že je důležité mít finančního poradce nezávislého na produktech jedné značky.

A jaká je skutečnost?
Nezávislost je hodně ošidná. Vždyť už jen zorientovat se v široké nabídce všech spořitelen, bank, pojišťoven a dalších institucí je nad lidské síly. Většinou to končí tak, že si tzv. „nezávislí poradci“ vytáhnou z celé té šíře jen pár produktů a ty pak klientům nabízejí. Svou roli v tom hrají různé provize. A pak mám i další argument – například Modrá pyramida, ale i některé další společnosti, s těmito „nezávislými poradci“ vůbec nespolupracují. Takže v jejich portfoliu pak chybí minimálně produkty Modré pyramidy. Tak jak je tomu pak s tou nezávislostí…

No dobrá. V čem je tedy výhoda „jednobarevné“ nabídky?
V Modré pyramidě máme velmi dobře zmapované vlastní produkty a dokážeme pro klienty vybrat takové, které opravdu potřebují. Nesnažíme se jim prodat všechno, co máme. Navíc klient celou dobu jedná jen s jedním člověkem, nemusí mít na každý produkt jiného zprostředkovatele.

Který z produktů máte nejraději?
Pro mě je pořád jedničkou stavební spoření. Je to multifunkční nástroj, s nímž mohou lidé výhodně spořit, ale zároveň ho mohou využít i jako cestu k levnému úvěru. Žádný jiný produkt tak všestranný není – vždy si můžete buď jen spořit, nebo půjčit. Navíc stavebko odměňuje klienty za loajalitu a vytrvalost – čím déle spoří, tím levněji a více si mohou půjčit.

A na jaké produkty se nejvíce ptají samotní klienti?
Řeší hlavně úvěry. Díky příznivým úrokovým sazbám je to logické – vždyť například u Hypoúvěru je současná úroková sazba dokonce pod dvě procenta ročně.

 

Nenašli jste odpověď na svou otázku? Zeptejte se našich finančních poradců.

 

* Položky označené hvězdičkou jsou povinné

Další články v rubrice

Top