Jednička jen na rozjezd
Pamatujte, že první rychlostní stupeň je určen na rozjezd vozidla, ne na pomalou jízdu ve sněhu nebo v drsném terénu. Je-li to jen trochu možné, zařaďte dvojku, která spotřebu benzinu nebo nafty ušetří.
Na pedál šlapejte s citem
Čím prudčeji plynový pedál sešlápnete, tím více paliva spálíte – zbytečně. Rozjet se je možné i bez prudké akcelerace.
Sledujte počet otáček motoru
Nejúspornější je udržovat otáčky motoru na hranici mezi 2 000 a 2 500 za minutu – u každého převodního stupně. Při překročení této hranice zařaďte vyšší stupeň, protože motor ve vysokých otáčkách spotřebovává mnohem více paliva.
Jezděte plynule
I jízda ve stylu brzda – plyn je důvodem, proč lamentujeme na vysokou spotřebou. Při řízení tedy platí osvědčené pravidlo: Předvídejte situace. Ať je to barva semaforu, křižovatka, vjezd do obce nebo přibližující se kolona a podle toho upravujte svou rychlost.
Brzděte motorem
Při zpomalování a zvláště při jízdě z kopce brzděte motorem, nechte zařazenou odpovídající rychlost a sundejte nohu z plynu. Tento způsob brždění totiž nejen šetří vaše brzdové destičky, ale uleví i vaší peněžence.
Nezvyšujte odpor vzduchu
Střešní nosič, držák horských kol nebo otevřená okénka jsou největšími hříšníky, jež mohou v kombinaci s vyšší rychlostí zapříčinit až desetiprocentní nárůst spotřeby paliva.
Kontrolujte tlak v pneumatikách
Nedostatečně nahuštěné pneumatiky mají nižší životnost a zvyšují spotřebu auta až o deset procent. Při návštěvě čerpací stanice tak čas od času nezapomeňte zkontrolovat tlak v pneumatikách.
Přezouvejte pneumatiky
Zimní pneumatika používaná v létě klade kvůli své rozdílné konstrukci a materiálům vyšší odpor, a dochází tak ke zvýšení spotřeby. Používáním jednoho obutí po celý rok tak sice ušetříte za pořízení nových pneumatik, ale zároveň se vám to prodraží na spotřebě benzinu nebo nafty.
Vyšší hmotnost, vyšší spotřeba
Se vzrůstající hmotností vozu jeho spotřeba úměrně roste, proto zbytečně nepřevážejte věci, které v autě nemají co dělat.
Při delším čekání vypněte motor
Při delším stání, ať už v nehybné koloně nebo čekáte-li až projede vlak, vždy vypínejte motor. Je prokázáno, že pokud byste měli stát déle než 40 až 50 vteřin, je výhodnější motor vypnout.